PENERAPAN KEBIJAKAN TAMBAHAN PENGHASILAN DI DALAM MENINGKATKAN KEPUASAN PEGAWAI DI KANTOR KECAMATAN BONTANG
Abstract
The purpose of this study to describe and analyze the implementation of additional measures to improve the income of employee satisfaction at the District Office West Bontang and analyze the factors that support and hinder. This study is descriptive with qualitative approach. Data was obtained through interviews, observation and documents, then the data were analyzed using an interactive model. Results of the study revealed that the implementation of additional policies in order to increase the income of employee satisfaction at the District Office West Bontang already performing quite well.
Full Text:
PDFReferences
Anonim, Undang-undang Nomor 32 dan 33 Tahun 2004. Tentang Pemerintahan Daerah dan Perimbangan Keuangan Antara Pemerintah Pusat Dengan Pemerintah Daerah. Indonesia, Jakarta.
______, Peraturan Menteri Dalam Negeri No.13 Tahun 2006 tentang Pengelolaan Keuangan Daerah, Depdagri, 2007
______, Peraturan Walikota Bontang Nomor 58 ahun 2014 tentang Tambahan Penghasilan Bagi PNS di Lingkungan Pemerintah Kota Bontang
Bernadian dan Russel. 1993. Human Resources Management. New Jersey: Jersey International Edition Upper Saddle River. Prenctice Hall.
Dharma, Agus. 1985. Perilaku Dalam Organisasi. Jakarta: Erlangga.
Dwiyanto, Agus. 1995. “Penilaian Kinerja Organisasi Pelayanan Publik”. Makalah Seminar Kinerja Organisasi Sektor Publik Kebijakan dan Persiapannya. Jurusan Ilmu Administrasi Negara FISIPOL UGM Yogyakarta
Handoko, T. Hani. 2007. Manajemen Personalia dan Sumber Daya Manusia. Yogyakarta: BPFE.
Hasibuan, Malayu S.P. 2001. Manajemen Sumber Daya Manusia. Jakarta: Bumi Aksara.
Martoyo, S. 2000. Manajemen Sumber Daya Manusia. Yogyakarta: BPFE.
Mangkunegara, Anwar Prabu. 2001. Perencanaan dan Pengembangan Sumber Daya Manusia. Bandung: Refika Aditama.
Milles, M. B, A.M. Huberman and Johnny Saldana. 2014. Qualitative Data Analysis: A Sourcebook Methods. Third Edition, Arizona State University.
Moenir. 1992. Manajemen Pelayanan Umum. Jakarta: Bumi Aksara.
Moleong, Lexy. 2005. Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung: Gema Posdakarya.
Nainggolan, H. 1997. Pembinaan Pegawai Negeri Sipil. Jakarta: BAKN Jakarta.
Noer, Tadjuddin. 1993. Sumberdaya Manusia, Peluang Kerja dan Kemiskinan. Yogyakarta: PT. Tiara Wacana.
Sarwoto. 1996. Administrasi Pemerintahan Perancis. Jakarta: Ghalia Indonesia.
Sedarmayanti. 2001. Manajemen Sumber daya Manusia. Bandung: PT Refika Aditama.
Siagian, Sondang P. 1984. Teori Pengembangan Organisasi. Jakarta: Bumi Aksara.
Simamora, Henry. 1997. Manajemen Sumber Daya Manusia, Edisi Kedua. Yogyakarta: Bagian Penerbitan STIE YKPN Yogyakarta.
_______. 2001. Manajemen Personalia dan Sumber Daya Manusia. Yogyakarta: Bagian Penerbitan STIE YKPN Yogyakarta.
Syarif, T. 1997. Pedoman Pelaksanaan Pengembangan SDM dan Pemanfaatan Hasilnya. Bandung: Angkasa.
DOI: http://dx.doi.org/10.52239/jar.v4i1.592
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2017 Jurnal Administrative Reform (JAR)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Jurnal Administrative Reform (JAR)
pISSN: 2337-7542 | eISSN: 2615-6709
Organized and Published by Magister Administrasi Publik - Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik, Universitas Mulawarman
W : http://e-journals.unmul.ac.id/index.php/JAR/
E : jurnal.adm.reform@unmul.ac.id
Jurnal Administrative Reform (JAR) is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.