Pengaruh Dukungan Orangtua dan Kontrol Diri Terhadap Perilaku Agresif
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Anderson, C. A., & Bushman, B. J. (2002). Effects of Violent Video Games Aggressive Behavior, Aggressive Cognition, Aggesive Affect, Physiolohgical Arousal, and Prosocial Behavior. American Psychological Society. 12(4), 353- 359.
Afiatin, T dan Andayani, B. (1998). Peningkatan Kepercayaan Diri Remaja Penganggur melalui Kelompok Dukungan Sosial. Jurnal Psikologi UGM. 2(2), 35-46
Auliya, M. & Nurwidawati, D. (2014). Hubungan Kontrol Diri Dengan Perilaku Agresi Pada Siswa Sma Negeri 1 Padangan Bojonegoro. Journal Character. 2(3), 1-6
Azwar, S. (2011). Metode Penelitian. Yogyakarta: Pustaka Pelajar Offset.
Ballard, K. A .,O'Brien, P. G., & Kennedy, W. Z. (2014). Keperawatan Kesehatan. Jiwa Pskiatrik Teori dan Praktik. Jakarta: EGC
Baron, R. A., & Byrne, D. (2012). Psikologi Sosial. Jakarta: Erlangga.
Baron, R.A., Richardoson., & Krahe, B. (2005). Perilaku Agresif Remaja. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Baumeister, R. F., Kathleen D. V., & Dianne M. T. (2007). The strength model of self-control. Association for Psychological Science. 16(6), 351-365.
Beaver, K. M., John, P. W., Matt, D., & Michael, G. V. (2008). Genetic influences on the stability of low self-control: Results from a longitudinal sample of twins. Journal of Criminal Justice. 36(1), 478-485.
Berk, L. E. (2003). Child Development. Boston: Allyn and Bacon.
Brown, B. (2009). Perceptions of student misconduct, perceived respect for teachers, and support for corporal punishment among school teachers in South Korea: An exploratory case study. Journal Educational Research for Policy and Practice. 8(1), 3-22.
Buss, A. H., & Perry, M. (1992). Personality Process and Individual Differences;The Aggression Questionnaire. Journal of Personality and Social Psychology. The American Psychological Association Inc. 3(3), 452459.
Caicedo, Beatriz, & Jones, Kelvin. (2014). The Role Of Neighborhood, Family And Peer Regarding Colombian Adolescents Social Context And Aggresive Behaviour. Revista de salud publica, 16(2), 208-220.
Dayakisni, T., & Hu&iah. (2006). Psikologi Sosial. Yogyakarta: UMM Press.
Dewi, N.P.A.R., & Sulistiawati, L.K.P.A. (2016). Hubungan Antara Kecenderungan Pola Asuh Otoriter (Authoriatarian Parenting) Dengan Gejala Periaku Agresif Pada Remaja. Jurnal Psikologi Udayana. 3(1), 08116.
Diponegoro, A. M., & Malik, M. A. (2013). Hubungan Pola Asuh Otoritatif, Kontrol Diri, Keterampilan Komunikasi dengan Agresifitas Siswa Kelas X SMAN 4 Yogyakarta. Jurnal Bimbingan & Konseling “Psikopedagogia”. 2(2), 101-115.
Dyastuti, Susanti. (2012). Mengatasi Perilaku Agresif Pelaku Bullying Melalui Pendekatan Konseling Gestalt Teknik Kursi Kosong. Jurnal Bimbingan dan Konseling. 1(1), 31-36
Goldfried, M. R., & Merbaum, M. (2010). Behavior change through self-control. Oxford: Journal America Psychologi Asosiation. 2(9), 452-460.
Gunarsa, D. S. (2006). Psikologi Praktis: Dari Anak Sampai Usia Lanjut. Jakarta: PT. BPK Gunung Mulia.
Ghufron, M. N., & Rini, R. S. (2010). Teori-teori Psikologi. Yogyakarta: Ar-Ruzz Media.
Grace, A. M., Olojo O. J., & Falemu, F. A. (2012). Peran Orang Tua Terhadap Akademik Siswa Di Sekolah Dasar. Jurnal Internasional Penelitian Akademik & Ilmu Sosial. 2(4), 196-201.
Hadi, S. (2004). Metodologi Research II. Jakarta: Andi Offset.
Haditono. (2002). Psikologi Perkembamgan .Yogyakarta :Gadjah Mada University Press
Hafid, A & Muhid, A. (2014). Hubungan antara Dukungan Sosial Orang Tua & Religiusutas Dengan Agresivitas Remaja Anggota Perguruan Pencak Silat Di Bojonegoro. Persona, Jurnal Psikologi Indonesia. 3(3), 205-212.
Innovani. (2002). Hubungan Antara Penerimaan Diri & Dukungan Sosial Dengan Aspirasi Masa Depan Narapi&a. Skripsi (tidak diterbitkan). Yogyakarta: Fakultas Psikologi Universitas Wangsa Manggala.
Kartono, K. (2002). Patologi sosial gangguan jiwa. Jakarta : Raj Grafindo Persada
Kerlinger, F. N. (2000). Azas-azas Penelitian Behavioral. Yogyakarta: Gadjah Mada University Press.
Kim, E. J. (2008). Aggressive in Children Eoropean Psychiantry. London: SAGE Publication.
Kriwmawati, Y. (2014). Teori Psikologi Perkembangan Erik H. Erikson & Manfaatnya bagi Tugas Penididikan Kristen Dewasa Ini. Jurnal Teologi & & Pendidikan Agama Kristen. 2(1), 46-56.
Kurniadami, E. (2010). Perilaku Agresif pada Anak Usia Sekolah & Remaja Awal. Tesis. Depok: Perpustakaan UI.
Malatras, J. W. & Allen C. I. (2013). The Influence of Family Stability on SelfControl and Adjustment. Journal of Clinical Psychology. 9(7), 661-670.
Mappiare. A. (2002). Psikologi Remaja Edisi II. Surabaya: Usaha Nasional
Mount, G. J., & Hume, W. R. (2005). Preservation and Restoration of Tooth Structure. 2nd ed. Australia : Knowledge Books and Sofware.
Myers, D. G. (2002). Social Psychology. 11 Edition. North America: Mc Graw Hill inc.
Ronald. (2006). Seri Psikologi Anak: Peran Orang Tua Dalama Meningkatkan Kualitas Hidup, Mendidik & Mengembangkan Moral Anak. Bandung: CV Yrama Widya.
Rumini, S., & Sundari. S. (2004). Perkembangan Anak & Remaja. Jakarta: PT Rineka Cipta.
Siagian, D., & Sugiarto (2006). Metode Statistika. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama
Santrock, J. W. (2003). Adolescence (7th edition). New York : Mc Graw Hill.
Santoso, S. 2012. Statistik Parametik. Jakarta: PT Gramedia Pustaka
Sarwono. S.W. (2011). Psikologi Remaja. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.
Sanderson. (2004). Advanced Educational Pshychology. New Delhi: Publishing.
Sears, D. O., Freedman, J. L., & Peplau, L. A. (2000). Psikologi Sosial jilid 2. Alih Bahasa: Michael Adryanto. Jakarta: Erlangga.
Supangat, A. (2007). Statistika dalam Kajian Deskriftif, Inferensi & Nonparametrik Edisi Pertama. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.
Sugiyono.(2012). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif & R&D. Bandung Alfabeta.
Surbakti. (2008). Awas Tayangan Televisi Misteri & Kekerasan Mengancam Anak Anda. Jakarta: PT.Gramedia Pustaka Utama.
Suryabrata, S. (2005). Metodologi Penelitian. Jakarta : PT. Raja Grafindo Persada.
Taylor, S. E., Peplau, L.A., & Sears, D. O. (2009) . Psikologi Sosial (Edisi Ke Dua Belas). Jakarta : Kencana Prenada Media Group.
Yau, Natasha, & Viner,. (2014). A systematic review of effective interventions for r educing multiple health risk behaviors in adolescence. American journal of public helath, 105(5), 19-31.
Wahdan., Khainah, A.N., & Widjanarko, M. (2016). Perilaku Agresif yang dialami korban kekerasan dalam pacarana. Jurnal Psikologi Undip. 3(2), 151-160
Widodo, B. (2013). Perilaku Disiplin Siswa Ditinjau Dari Aspek Pengendalian Diri (Self Control) & Keterbukaan Diri (Self Disclosure) Pada Siswa SMK Wonosari Caruban Kabupaten Madiun. Jurnal Widya Warta. 2(1),140-151.
Williford, A (2011). Patterns of aggressive behavior to early and peer victimization from childhood to early adolescence:A latent class analysis. Journl youth adolescence. 11 (4), 644-655.
Wikstrom, P. O. H., & Kyle, T. (2007). The Role of Self-Control in Crime Causation. European Journal of Criminology. 4(2), 237-264.
Zulva, P. (2016). Hubungan Kontrol Diri & Dukungan Orang Tua & Prilaku Disiplin. eJournal Psikologi. 4(2), 227-236.
DOI: http://dx.doi.org/10.30872/psikoborneo.v7i2.4777
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2020 Psikoborneo: Jurnal Ilmiah Psikologi

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Indexing by :
________________________________________
PSIKOBORNEO: Jurnal Ilmiah Psikologi Published by Faculty of Social and Political Siences, University of Mulawarman, Samarinda, East Kalimantan and This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
________________________________________
PSIKOBORNEO: Jurnal Ilmiah Psikologi
Department of Psychology
Faculty of Social and Political Siences, University of Mulawarman
Jl. Muara Muntai Kampus Gn. Kelua Samarinda 75411
Phone: +62 813 35350368
E-Mail: psikoborneo@gmail.com / psikoborneo@fisip.unmul.ac.id